Audi + Chiny = ?
Działalność Audi zatacza coraz szersze kręgi, w związku z tym szefostwo firmy zadecydowało o uruchomieniu nowej fabryki na południu Chin. Fabryka będzie mieć powierzchnię 100 ha i będą produkowane w niej modele A3.
Fabryka ma powstać w mieście Foshan, i będzie ona wyposażona w tłocznię, halę budowy nadwozi, lakiernię i halę montażu. Począwszy od 2013 roku, będzie pracować tam 4 tysiące ludzi. Aktywny udział w procesie rozbudowy fabryki będzie miała spółka FAW-VW, czyli konsolidacja chińskiego FAW i VW, która ma zainwestować w ciągu pięciu lat trzy miliardy euro w produkty, produkcję i sprzedaż marki Audi.
To nie początek współpracy niemiecko-chińskiej, bowiem współpraca z FAW liczy już ponad 20 lat. Celem Audi jest radzenie się z nowymi wyzwaniami, wzmocnienie swoich wpływów w Chinach i jednocześnie zintensyfikować współpracę pomiędzy partnerami. Fakt, że w uroczystości ogłoszenia lokalizacji nowej fabryki w Foshan, oprócz R. Stadlera udział wzięli: Zarząd, profesor Martin Winterkorn, Prezes Rady Nadzorczej Audi AG, Xu Jianyi, Prezes FAW Group Corporation, An Tiecheng, Prezes FAW-VW oraz przedstawiciele władz regionu Guangdong podkreśla, że dla obu stron było to niezwykle ważne wydarzenie.
Przed fabryką w Foshan, Audi otworzyło swoje zakłady w Changchun, które produkują Audi A4 i A6 w wersji długiej oraz Audi Q5. Produkcja w najbliższym okresie ma zostać zwiększona nawet do 550 tysięcy aut rocznie. Doliczając do tego potencjał fabryki w Foshan, łączna moc produkcyjna wynosi 700 tysięcy egzemplarzy na rok.
Obecność Audi na chińskim rynku nie dziwi, bowiem od pewnego czasu koncern z Inglostadt króluje w segmencie Premium w tym kraju, i od stycznia do października wydało klientom 253 739 samochodów (łącznie z Hongkongiem), 32 procent więcej niż w ubiegłym roku. Do końca roku Audi planuje sprzedaż 300 tysięcy samochodów.