Audi prezentuje nowe TDI
Mimo że rosnąca cena oleju napędowego skłania ku przemyśleniom potencjalnych klientów, to Diesle wciąż cieszą się popularnością wśród użytkowników aut. Badania wykazują, że ok 50% sprzedawanych modeli Audi posiadają silniki wysokoprężne. W nowym A6 Avant znany już silnik 3.0 TDI zostanie zastąpiony przez zupełnie nową jednostkę.
Gdybyśmy cofnęli się kilkanaście lat wstecz, niemożliwe byłoby kupno luksusowej limuzyny z dieslem. Dzisiaj tego typu sytuacja jest na porządku dziennym. Nikogo to nie dziwi, bowiem auta z silnikami o dużej pojemności, zasilane olejem napędowym, są niezwykle dynamiczne i sprawne. Taki właśnie silnik tworzy grupa Volkswagena, który przygotowuje nową jednostkę napędową 3.0 TDI.
Stosowana do tej pory jednostka w mocniejszej wersji osiąga moc 245 KM i moment obrotowy równy 500 Nm. Z kolei nowy silnik 3.0 TDI, dzięki zastosowaniu systemu twinturbo, ma znacznie większe możliwości. Specjaliści Audi podnieśli jej moc do 313 KM, a moment obrotowy do 650 Nm. Parametry uzyskane przez niemieckich konstruktorów pozwolą Audi A6 i A7, w których silniki pojawią się w pierwszej kolejności, na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 s. Obecnie dostępny model A7 z silnikiem 3.0 TDI przyspiesza do tej prędkości w ciągu 6,5 s.
Poza tym, nowy silnik Audi ma odznaczać się ekonomicznymi wartościami – średnie spalanie ma wynosić ok 6,4 l / 100 km. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, że przyszła jednostka ma emitować do atmosfery więcej szkodliwych substancji (dwutlenek węgla itp.) niż obecnie występujący silnik.