Jak wszyscy wiemy, Audi A4 to stosunkowo popularny model producenta z Ingolstadt. Okazuje się jednak, że niedawno z niemieckiej fabryki wyjechał egzemplarz numer 10 000 000. Jak wyglądał tenże model? Było to Audi S4 w kolorze Misano Red z czarno-białym wnętrzem.
Tymczasem niedawno premierę miało odświeżone Audi A4 najnowszej generacji. Co nowego znajdziemy w tym aucie? Z zewnątrz na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim nowa atrapa chłodnicy, a także przeprojektowane reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej typu LED. Znawcom nie umkną też przemodelowane zderzaki z przodu i z tyłu i charakterystyczne dla modeli Audi światła LED. W palecie kolorów wykończeniowych pojawiły się nowe kolory, a każdy klient ma do wyboru kilka stylizacji koła kierownicy.
Ale nowe Audi A4 to nie tylko odświeżenie auta z zewnątrz. Specjaliści wzięli na warsztat również silniki, których moc uległa powiększeniu, a spalanie paliwa zmniejszyło się. Popularny w A4 motor napędowy 2.0 TDI możemy wybrać w trzech wariantach mocy – 136, 164 i 177 KM.
Co oszczędniejszy użytkownicy docenią wersję 2.0 TDI 136-konną, która pali średnio zaledwie 4,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Jeszcze inni, z pewnością ucieszą się na fakt wprowadzenia modeli z silnikami wysokoprężnymi – 120 i 143 KM oraz jednostki V6 TDI, z których najmocniejsza produkuje 245 KM.
Swoistą nowością na rynku jest jednostka napędowa 1.8 TFSI o mocy 170 KM, występujący też w słabszej, oszczędniejszej wersji 120 KM. W ofercie znajdziemy też silniki 2.0 TFSI (211 KM) czy 3.0 TFSI (272 KM i 333 KM w wersji S4).
A propos skrzyni biegów, standardowi użytkownicy aut z napędem na przód znajdą tam 6-biegową, manualną skrzynię, natomiast istnieje opcja zamówienia skrzyni multitronic. Z kolei wersje quattro, a więc z napędem na obie osie, mogą współpracować z „manualem” lub 7-biegową przekładnią S tronic.