Sprzedaż Audi idzie w górę
Niemiecki koncern utrzymuje pozytywny wzrost sprzedaży. Tylko w maju na rynek trafiło ok. 137 200 nowych samochodów, co jest wynikiem o 6,4% lepszym w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku.
Od początku roku sprzedano 640 200 nowych aut z logiem Audi, co daje wynik o 6,7% lepszy w zestawieniu z poprzednim rokiem. Szef marketingu i sprzedaży Audi – Luca de Meo w jednym z wywiadów przyznał, iż wyniki te są odzwierciedleniem dobrej sytuacji niemieckiego koncernu na głównych rynkach zbytu czyli w Azji oraz Ameryce, gdzie udało się uzyskać dwucyfrowe wyniki wzrostu. Przypomnijmy, że jednym z celów Audi jest sprzedaż 150 tys. nowych egzemplarzy na rynku amerykańskim i wiele wskazuje na to, że postawiony cel zostanie zrealizowany.
W maju w obu Amerykach zarejestrowano ponad 18 tys. nowych samochodów Audi, co stanowi wynik o 17,9% lepszy w zestawieniu z rokiem poprzednim. Tylko na terytorium Stanów Zjednoczonych z salonów Audi wyjechało 13 228 (+15%). W Europie sytuacja Audi nie prezentuje się tak dobrze, jak na rynkach zagranicznych. Sprzedano tu 65 500 egzemplarzy, co stanowi wynik o 3,4% gorszy w porównaniu do 2012 roku. Szczególnie negatywnie rezultaty Audi wyglądają we Francji (4 858 sprzedanych aut, -11,7%) oraz we Włoszech (4 258, -10,1%). W Niemczech przekazano 23 303 nowych aut Audi (-7,9%).