Traffic Jam Assistant
W poprzednim newsie pisaliśmy o technologi LTE, która będzie dostępna w Audi w najbliższej przyszłości. To jednak nie koniec technologicznych nowinek, bowiem nie tak dawno, w trakcie targów CES, koncern z Ingolstadt zaprezentował kolejne aplikacje i systemy, w które będą wyposażone samochody z czterema obręczami na masce.
Wśród licznych ciekawostek na uwagę zasługuje oczywiście nowy system Audi Connect wraz z pokrętłem MMI wyposażonym w panel dotykowy. Nas zainteresował natomiast Traffic Jam Assistant, który ma sprawić, że auto będzie samodzielnie jechało w korku, bez ingerencji kierowcy.
Traffic Jam Assistant ma rozpoznawać sytuację na drodze i będzie wiedzieć, kiedy jest korek – pozna to po tym, czy miejsce ma częste ruszanie i hamowanie przy małej prędkości. Kierowca będzie mógł odpocząć, a w tym czasie samochód sam będzie operował gazem, hamulcem i kierownicą i wszystko zostanie zautomatyzowane.
Traffic Jam Assistant docelowo ma wykorzystywać radary, umiejscowione w zderzaku a także szerokokątne kamery, których zadaniem będzie identyfikować pas, bariery, i inne pojazdy. System ten pozwala na jazdę do 60 km/h.
Audi to nie jedyny producent samochodów, który zdecydował się na prace nad tego typu projektami – Mercedes już od pewnego czasu opracowuje system Traffic Jam Assist (jak widać podobne są nawet nazwy). Zarówno w przypadku Mercedesa, jak i Audi, systemy te planowo mają wejść do seryjnej produkcji w okolicach 2013 roku.
Jesteśmy ciekaw jak to będzie wyglądać w praktyce – chyba powoli trzeba przyzwyczajać się do widoku kierowcy jadącego autem i czytającego gazetę czy książkę.